Technológiák

KTL

Autóipari alkatrészeknél használatos bevonat, mely segítségével a karosszéria- és az öltöztető alkatrészek min. 10 éves átrozsdásodás elleni védelmét lehet garantálni.

Szín: fekete (RAL 9005)

 Rétegvastagság: 20 ± 5 μm


Epoxybázisú, magas korrózióvédelmet biztosító KTL-festéket alkalmazunk.



 

Akril KTL

Kiváló UV-állóságot biztosító, korrózióvédő bevonat.

Szín: fekete (RAL 9005)

Rétegvastagság: kb. 20 μm
 
 

Foszfátozás

A foszfátozási művelettel a vasalapú alkatrészek mikrokristályos cinkfoszfátozását végezzük dobban és függesztéken. A foszfátréteg kiegészítő olajokkal jó átmeneti korrózióvédelmet biztosít, vagy további műveletekhez, pl. gumivulkanizáláshoz megfelelő alapot képez.

Garantált rétegtömeg: 3-8 g/m²
Rétegvastagság: 1-4 μm

 

Szórófestés

A festés szűrt és klimatizált levegővel ellátott robot festőrendszerben történik. A rendszer alkalmas alapozó- és fedőfesték egyidejű felhordására, mind vízbázisú, mind pedig oldószerbázisú 1- ill. 2K-s (edzővel ellátott) festékkel.
A soron műanyag, valamint könnyű, fém alkatrészek festésére van lehetőség.

 

Savas horgany

A horganyzási technológia alkalmazható egyrétegű korrózióvédő bevonatképzésre, vagy többrétegű felületkezelés első rétegeként.
Az egyrétegű alkalmazásnál Cr(VI)-mentes passzívák kerülnek felhasználásra.

 

Cink-nikkel bevonat

A cink-nikkel ötvözetet leválasztó technológia a GVOP 1.1.3 keretében, európai uniós támogatással valósult meg.
Ez a technológia jelenleg az autóipari galván technológiák közül a legkorszerűbb, és a legmagasabb – mintegy 1000 órás – sópermetkamrás korrózióvédelmet biztosítja min. 8 μm rétegvastagságban.
A felhasznált vegyszerek, passzívák Cr(VI)-mentes vegyületeket tartalmaznak.
A technológia minden környezetvédelmi előírást kielégít.

 

Porszórás

A Kenvéd által alkalmazott porszórási technológia az autóipari minőséget duplex bevonattal biztosító eljárás része. A berendezés a legmodernebb PP kabinnal és ultrahangos porelőkészítő egységgel került felszerelésre.

A berendezés önálló előkezelő egységgel nem rendelkezik, hanem a meglévő, Kenvéden belüli előkezelők vannak erre a feladatra célirányosan bevonva, mint pl. nanokerámia, foszfátozás, horganyzás, KTL-festés, ZnNi, vagy egy egyszerű mosási művelet.



 

Nanokerámiás bevonat

Főleg alumínium alkatrészek felületkezelésére alkalmazott eljárás, amely során titán-cirkónium nanokristályokat választunk le, melyek elősegítik az alkatrészre felhordandó további rétegek – pl. szórófestés, porszórás, gumibevonatok – tapadását.

Barnítás

Maximum 1 μm vastag, fekete színű, átmeneti korrózióvédelmet biztosító, de egyben dekoratív védőbevonat. 

Szemcseszórás

A művelet zárt rendszerű, gumihevederes szórókabinban történik. Az alkatrészek a gumiheveder segítségével a szemcseszóró kerék előtt forognak, így a szemcseszórás az alkatrészeket körkörösen éri. Kisméretű, 0,3-0,4 mm-es acélszemcsét használunk, amely nagyon finom felülettisztítást eredményez. Így a szemcseverés hatása csak kismértékben erősebb, mint egy átlagos homokszórásé.

 

Vibrációs koptatás

A koptatóberendezésben lemezből sajtolt vagy öntvény alkatrészek sorjátlanítása, felülettisztítása történik koptatótestek segítségével.

 

Mosás

Az önálló mosógépekkel a makacs szennyezéseket távolítjuk el, mielőtt még az alkatrészek bekerülnének a célirányos felületkezelő gyártósorokba. Adott esetben mi csak az alkatrészek mosási műveletét végezzük el, majd ezt követően a vevőnknél pl. a fém alkatrészre műanyag fröccsöntéssel történik a kiegészítő egységek felvitele.

A mosás történhet szóró-, valamint ultrahangos mosással.